att spela spel


Efter många års sökande börjar jag förstå, förstå vem jag är.
Efter många års letande har jag äntligen hittat mig själv här.

Jag trodde att livet närmade sig sin höjdpunkt, att det snart nått sin topp,
Men så plötsligt en dag tog det stopp.

Att jag inte såg, att jag missade det under resans färd.
Jag är en egen individ och har egna behov, även om de inte var uppenbart för mig.
Jag behöver inte fylla ditt behov för att vara något värd.
Under hela vårt gemensamma liv har jag varit någon som passat in i livet hos dig

När sanningen smög sig på mig, gjorde det de med buller och brak,
Att jag vägrat sett, att jag inte velat känna, inte vågat vara rak.

Det är aldrig ens fel att två slåss, heller inte att vi hamnar i tårar.
Det var inte ditt fel att jag förvandlades till den som sårar.

Att jag inte såg, att jag missade det under resans färd.
Jag är en egen individ och har egna behov, även om de inte var uppenbart för mig.
Jag behöver inte fylla ditt behov för att vara något värd.
Under hela vårt gemensamma liv har jag varit någon som passat in i livet hos dig

Även om det var tungt att inse att jag inte var den jag trodde att jag ville vara, var det skönt att få finnas.
Få finnas som den jag är, utan falska miner och spel. Att  utan spel få bli älskad som den man är.  

Att jag inte såg, att jag missade det under resans färd.
Jag är en egen individ och har egna behov, även om de inte var uppenbart för mig.
Jag behöver inte fylla ditt behov för att vara något värd.
Under hela vårt gemensamma liv har jag varit någon som passat in i livet hos dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0