Blåsig helg och förkylning

Det har inte kommit nån snö här (det brukar ALLTID snöa i april) men det underbara vårvädret som var här förra helgen blåser med sin frånvaro ;-) visst solen skiner men det blåser små (varför säger man små egentligen?) djävlar ute. K har smittat sin kära far som (eftersom han är karl) nu ligger döende. K hostar fortfarande men väldigt lite och inte alls lika kraftigt, så snart så :-) Doktorn sa för övrigt att solen tar död på bakterierna så jag kanske kan lura ut nån stackare på fika i solen utan smittrisk =P

Igår hade jag bestämt träff med Johanna och Mattias hemma hos mina föräldrar för vi skulle dit innan vi skulle vidare till min farmor, men jag glömde visst tala om det för min föräldrar så ni må tro att dem blev förvånade när JåM helt plötsligt stod i hallen innan vi hunnit dit *hihi* Det e inte allt för lätt när man tror att man säger saker som man inte alls sagt =P JåM är alldeles nyförlovade å hade jättefina ringar på sina ringfingrar :-) är alldeles tokglad för deras skull! Vi fick en jättefin klänning som prinsessan kommer kunna ha till sommaren (tack så mycket!). Sen skulle vi ta en promenad i solen med hundarna innan vi åkte, men så värst mysigt blev det inte för det blåste helt galet äckligt mycket.



När vi kom in med hundarna sen åkte jag å K till min farmor (som vi nu ska börja kalla för Mimmi) för hon fyllde år i torsdags. A stannade i rosers å tog hand om hundarna och kollade på tv. Morfarn körde vår bil å jag å mormorn satt i bak med K, rätt skönt å slippa köra :-) Sen hämta vi upp min mormor(som vill heta momma) som hade sytt en jättefin filt till K :-)
Väl hos Mimmi tog min momma  över K, men sen fick hon dela med sig til alla de andra som oxå ville gosa bebis. K vandrade runt mellan istort sett allas famnar, men det var bara min ena faster å kusin som fastna på bild:


Idag har vi inte hunnit med särskillt mycket, A är fortfarande tokförkyld och jag behövde hela morgonen för att ladda batterierna. Men vid två tog vi en prommenad bort till Emil´s och åt kebab sen gick vi hem på andra sidan jakan så vi totalt fick en promenad på en och en halvtimme. Hyfsat skönt, men mest blåsigt.







Puss

Kommentarer
Postat av: stolt mormor

Ser att mössan kom till rätta :-)

2009-04-19 @ 22:41:03
Postat av: Tracy

myshelg =)

2009-04-19 @ 23:08:10
URL: http://lillavarg.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack för senast! Härligt att vi kom och hälsade på lagom tills hon blivit en pigg och vaken bebis. Lite roligare än att titta på ett sovande barn i två timmar ;)

2009-04-20 @ 20:20:56
URL: http://cedersallad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0