Dalarna

Kendras första resa gick till Dalarna (2-4/4) och farmor och farfar. Men först ett stopp hos BM för att mäta mitt blodtryck som tyvärr fortfarande ligger högt (130/100).

Våran nya fina bil tog oss lätt som en plätt hela vägen till "farmen", Kendra ville ha lite depå i Avesta, men bortsett från de gick det mycket smidigt och tyst. Eller tyst å tyst, Pappa A spelade P4 på högsta volym hela vägen (ni må tro att jag kände mig gammal, med kombi, bilbarnstol och P4! *haha*) men Kendra sov iaf :P

Hos farmor å farfar blev det förståss en massa pussar å kramar:


På fredagen lämnade vi Kendra med farmor medan vi åkte till kupolen för att inhandla skor, det är underligt vad ett par svullna pregofantfötter kan förstöra ett par gympadojjor. Så A och jag passade på att njuta lite av varandra och ta en fika. När vi återvände till farmen hade Kendra sovit i princip hela tiden och vi hittade församlingen i sovrummet :)
 

På kvällen var det sen tur att fira farbror Jonas som fyllde 25 helgen innan. Kendra hade kvällen till ära fått en rosa "bugs"dräkt från lindex, men innan vi kom från Jonas till restaurangen hade hon skitit ner den :( Men hon var fin en stund iaf.


Stolt farbror till höger och en spelande farfar och sjungande farmor till vänster.

Efter ett supermysigt restaurang besök gick vi tillbaka till Jonas för lite förfest innan de andra skulle fortsätta sitt partande på den lokala pubben Janssons :)



Jag å svärföräldrarna tog bebis och åkte hem, medan A fortsatte med de andra.

På lördagen fick vi sovmorgon för efter att Kendra käkat frukost kom farmor smygande och hämtade henne (vem har sagt att svärmödrar är pinor? jag gillar iaf min skarpt), det var riktigt mysigt att krypa nära A och somna om.
Vi hade lovat Sara att åka förbi henne innan vi åkte söderut, men först bjöd farmor Kendra på ett bad


Kan ju inte påstå att det var så uppskattat, det var väldigt läskigt med vatten. Men när vi väl var rena och hade nya kläder på oss var det riktigt mysigt ;)

När vi kom hem, kom Mia å Peter på besök.
 
Det var riktigt mysigt att ha dem här och till sommaren  flyttar dem äntligen hit! (ja, till sthlms trakten alltså) Vi längtar galet mkt efter er!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0