Första Bvc besöket

(onsdag 8/4)

Idag har då BVC varit här på hembesök, mycket smidigt att ta hem BM istället för att ta sig dit. Fast tyvärr är det bara sån lyx i början =P

Vi fick en hel packe med information om allt som har med barn att göra (vem sa att det inte kommer med en instruktionsbok), vi fick skriva lite papper på familjesjukdommar (bortsett från synfel kommer alla sjukdommar från min sida, vad är det här?) och så skulle K vägas. Vi fick gissa innan vad vi trodde att fröken vägde, jag var helt säker på att hon nu vägde 4,5 men A drog till med 4350 (han ska alltid va så precis) å tror ni inte att det var precis vad vågen stannade på (!) *haha* BM sa att hon aldrig förr varit med om att nån satt det så precis =P Annars så fick vi bara höra hur fin hon var och fick beröm över att naveln har läkt så fint.

Efter BVC besöket åkte jag å K till Ikea där vi mötte upp Mormor (min mamma kommer från och med nu bara heta mormor) och gudmormor. Det blev massa shopping å K fick ett fårskinn av mormor, av gudmormor fick hon typ halva ikea ;) Sedan åkte vi till Babyland, där gudmormor köpte muminspjälsängsskydd + sängkläder, byxor+tröja, flaskor och massa annat. Mormor köpte anatomiska (tror jag det heter) nappar och en bilkudde (en sån där man har runt nacken)


Jag tog deras bil och smet iväg till coop för att handla inför kvällen, medan de fick min bil å K. Väl hemma hade morfar och moster (alltså min pappa å syster, är det bara jag som tycker att det är förvirrande?) slutit upp och så fikade vi.
Morfar fastnade på bild med bebis i famn oxå :)


Sen lagade vi lassange fast med makaroner istället för lassangeplattor och skar sallad. Å halv sju kom Marlené å Johan med Alice. Det var en jättemysig middag å det var synd att Kristin, Magnus å Emilia blev sjuka, men vi får ta igen det snart :)
Å kamerans bateri dog under shoppingen så det blev inge bebiskort, så vi får absolut ta middag igen snart.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0