Första dygnet

Eftersom att när vår prinsessa väl bestämde sig för att komma så gjorde hon det väldigt fort så hade hon sönder sin mamma ganska rejält. Så efter bara en halvtimme med den nya familjen kördes jag iväg till operation. När de körde iväg mig fick jag info om att de skull ge mig dubbeldos EDA för att bedöva innan de sydde. Det var bara det att den tog inte! Så doktorerna bestämde sig för att söva ner mig, å så här i efterhand när jag vet vad de gjorde för nått är jag ganska glad att jag är totalt omedveten om hela operationen :P

Klockan tre på natten vaknar jag, å ligger alldeles ensam i ett rum, kopplad till massa maskiner och helt bortdomnad från naveln å neråt. Å min första tanke är "Var är A?". Så kommer en sköterska in och kollar till mig å fårgar om hon ska ringa ner A. Vilket jag förståss vill :-)

Efter ett tag kommer då min prins med vår bebis i en liten vagn, hon har ju inte ätit sen hon föddes så vi provar att lägga henne till bröstet och det funkar kalas på en gång :-D Efter att bebis är mätt å belåten går A tillbaka till BB för att få lite sömn, å jag somnar om.

Jag minns inte riktigt hela natten (kan ha nått med morfinet att göra :-P) vet bara att jag inte fick dricka vatten och att det var allt jag ville ha. När jag vakna nästa gång var klockan åtta och "lotta" kliver in genom min dörr. Hon var världens snällaste, jag fick en hel tillbringare VATTEN :-) Sen försökte hon leta reda på fil till mig för det ville jag ha till frukost, men hon hitta ingen så hon ringde till A:s avdelning å bad honom ta det med sig ner när han vaknat. Sedan såg hon till att få mig tvättad och ombytt.

Sen kom  A och K ned med frukost, då hade K fått flaska för hennes sockervärde var för lågt så hon sov tungt i sin korg. Där satt vi några timmar, precis när jag skickat iväg min lilla familj så kom en BM för att hämta upp mig till BB.

På kvällen kom Mamma (numera Mormor), Syster (Moster) och L (Gudfar) på besök.



Eftersom gudfar är den duktiga fotografen så finns han inte med på bild, men det kommer ;-)

Pusss

Kommentarer
Postat av: Malin

åå tjejen, när får du komma hemm eller har du redan gjort de? jag blev trött bara av att läsa om alla värkar, intensiven brist på vatten och fil. Men morfin verkar vara en helt okej drog ska kolla om inte ja kan få ha de igenom hela min förlossning och massor av de pluss lustgas haha fats jag har hört att de luras med lustgasen hur mkt man än andas genom den där grejen så får man bara en viss mängd lurendrejeri haha.. eftersom du bara skrivit om de första dynget so far så väntar jag med spänning på alla de andra 7 dagarna nu hihi... Puss på dig och kendra men tyvärr så får andreas nöja sig med en kram vilket jag tror är mer än ok för honom haha

2009-04-01 @ 12:18:35
Postat av: Anonym

hon var supersöt fast lite väl livlig och vaken... fnissar Superkul att träffas igen. Kramis på er!

2009-04-01 @ 18:41:01
Postat av: Ellie

Men så söt hon är! Hörde ni skulle upp till Säter till helgen. Hade gärna åkt ner en sväng men har fullt upp här hemma min mormor och morfar behöver all hjälp de kan få nu då de ska flytta från ett stort hus till en lägenhet. Men ha det så bra och ta väl hand om er alla tre. Och hälsa Andreas så mycket och ge Kendra en stor puss från mig och Nathalié. Hon tittade på bilderna och hon säger det samma hon är söt. Hon tjatar om lille syster men går ju inte då J inte vill ha.

2009-04-01 @ 21:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0