No more medicin!

Jag har varit hos farbror doktorn idag för att få ett uttalande om mitt blodtryck å hur jag ska göra med medicinen osv.  Jag har skolkat från medicinen sen i tisdags, å i tisdags mådde jag piss, men annars har jag inte märkt nån skillnad. Så när trycket idag var 125/90 må ni tro att det hoppade fjärilar i magen min :) Hade jag ätit medicinerna hade nämligen de värdet varit alldeles för högt fortfarande (oavsett vad de outbildade läkarna på vc säger) men nu är jag ju utan medicin å då är det bra :) Läkaren sa precis vad jag tänkte, å sa åt mig att fortsätta utan mediciner och komma på återbesök om två veckor. Om jag mot förmodan skulle bli dålig (huvudvärk, illamående, synbortfall etc) ska jag förståss kontakta honom innan. Party!! inga mediciner!

K har varit på sitt första bvc besök idag, där hon fick mätas å vägas. Hon har växt tre cm och är nu 57 lång. Däremot har det inte hänt någonting med vikten, varken upp eller ner. Men detta berodde mest på hennes förkylning sa bvc-damen, som tyckte att det var en vinst att hon inte gått ner. Bvc-damen konstatera även hon att K förmodligen har haft/har rs eftersom hon slemmar så. Men nu går vi mot friskare tider :)

Idag har hela familjen förövrigt fått en husläkare, på det braiga stället vid mvc så tack å adjö vc! Och hej världens bästa Anders (synd att han "bara" är sjuksköterska) som kom ihåg oss och ville veta hur vi mådde, trots att vi glömde ringa tillbaka när vi skulle för tre veckor sen.

A har åkt på en dunderförkylning (förmodligen smittad av mig som vart smittad av K som vi inte har en aning om vem som smittat) så jag tog med mig K på en timmes promenad i solen, riktigt mysigt. Vill bara att damen ska bli frisk nu så jag kan träffa L å Bönnan för en latte i solen oxå! (förstår inte att ni inte vill ha rs, det som är så mysigt :P)


Är dem inte vackra så säg :P


Badmonster


Jämför första å sista bilden, sjukt hur likt det faktiskt är :)

Igår var Tracy här å höll oss sällskap, det var riktigt mysigt. Å dusha fick jag göra :) Sen tog vi en promenad bort till IKEA där vi åt lunch å fikade lite.

Tracy och K i sin vagn           Min morotskaka ;)

Nu ska jag passa på å sova medan K ändå gör det :)

Puss

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja det låter ju väldigt supermysigt.. Kanske skulle träffas ändå.. Nooooot. ;-)

Får banemig bli friska till nästa helg, vi ska ju shoppa och äta kinamat då ju.. :D



Hälsa sjuklingarna...

2009-04-19 @ 13:53:03
URL: http://www.pfyrix.blogspot.com
Postat av: Gudmor

Jaha... sista gången jag vågade ge dig råd då! :P Bli nu friska så ni kan leka med alla kompisar i vårsolen! Krama varandra!

2009-04-19 @ 15:48:09
Postat av: Marléne

Vilken lång tjej :) Blir det ett basketproffs mån tro?

2009-04-23 @ 14:58:11
URL: http://thomasdottermarlene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0