RS-virus

Måste ju få säga "told u so". Inte för att jag på något sätt ville ha rätt denna gång eftersom att jag hade rätt innebar att min lilla älskling är riktigt sjuk, å det är inget jag tycker är kul.

Jag trodde ju redan i torsdags att K åkt på rs, för hon snora, hosta, hade svullna ögon och var kinkig. Men när jag ringde till DS sa det bara att "bebisar hostar inte"  och att så länge hon inte har feber så är det ingen fara. Å jag vet ju om att jag är hypokondriker så ibland hispar jag upp mig i onödan, så jag köpte det. Men när det inte är "meningen" att små bebisar ska vara sjuka å lillskruttan fortsätter att hosta är det inte så lätt att slappna av.

Så igår satte mamma telefonen i örat på mig medan den ringde till vårdguiden, där jag berätta att hon hosta, snora och rossla och då tyckte systern på vårdguiden att vi skulle åka in eftersom "det är inte bra att en sån liten hostar".

Sä vi tog med oss mormorn å åkte till danderyds barnakut där vi fick träffa en riktigt kulig barnläkare. Hon listade ganska snabbt ut att fröken K (med största sannolikhet, de tar bara test om man måste läggas in) har rs. Men eftersom att hon är en sån stor bebis så har hon klarat sig bra, å blir det inte jobbigare för henne att andas idag så har vi klarat oss igenom det. Å nu är ju klockan snart halv sex å pyret har andats bra och hostat mindre idag så det ser ljust ut :)

Å imorn ska jag ringa till doktorn och kolla vad dem ska göra med mitt blodtryck.


Kendra i sin fina babysitter, den är en favorit :)


Ser rätt avslappnad ut, tycker ni inte?



Mina fastrar tycker att valet av namn på prinsessan är kul, så då måste hon förståss ha en egen playboy ;)


Äkta kärlek

Nu är det dax för kvällsmat :)

PUSS

Kommentarer
Postat av: stolt mormor

Vem har sagt att det är lätt att vara förälder? Men för det mesta är det i alla fall kul :-)

Kendra ser riktigt glad ut på bilden med kaninen, hon gillade sina nya kompis (drag från morfar)

puss på er

2009-04-13 @ 18:39:33
Postat av: Gudmor

Tur att du har en så klok mamma som tar dig på allvar! Jag tycker att prinsessan är vackrast i världen så om du har tid får du gärna skicka någon bild till den förvirrade gudmodern som glömde kameran... Saknar dig redan!

Kramar

2009-04-13 @ 21:53:14
Postat av: Linda

Hoppas hon blir frisk snart! Kramis

2009-04-13 @ 22:20:57
URL: http://www.pfyrix.blogspot.com
Postat av: Lisa

Ojdå.. Lät inge kul! MEn skönt att det är på väg bort.. Själv så är våran Ebba bara lite snorig men inge mer med det.. Fin tjej ni fick.. Mycket söt.. :) Kram

2009-04-14 @ 11:50:09
URL: http://pinklisa.blogg.se/
Postat av: Tracy

stackars liten! men har hon mammas killer-gener så är hon snart igen det! ;) puss

2009-04-14 @ 21:45:22
URL: http://lillavarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0