Myspys hela veckan lång

Ännu en gång fixade bästaste lillasystern ett kanon mysigt äventyr :)

Min moster fyllde 50 i veckan och hade därför samlat oss allihop till stort kalas i Nora i fredags (i skrivande stund nästan en vecka sen) Det bjöds på lite lekar, supergod mat och trevligt sällskap.

Eftersom det känns i hela kroppen att vi varit på resande fot sen K föddes föreslog jag att vi skulle stanna kvar ytterligare en natt i Nora istället för att åka hem på lördagen. Eftersom att både LoP är ifrån Örebro-trakten frågade jag om inte de ville komma ner å mysa lite med oss och vara våra guider, vilket de ville men inte kunde då deras ovlov (volvo alltså) stod på verkstaden. Men tack vare världensbästaste lillasyster så kunde de komma ner fast i systers opel =)

På lördagen strosade vi runt i Nora å lixom gjorde ingenting, å det var precis cad jag längtat efter. Vi åt god mat på Nora värdshus och ännu godare efterrätt i form av Noraglass. På söndagen var det tänkt att vi skulle ta en runda i Örebro men det vart en tripp til Kumla istället å fika hemma hos bönans mormor. Sen middag på LoPs favorit pizzahak. På kvällen grillade vi korv i rosers innan LoP, bönan och A tog vår peugot hem, medan jag å K stannade kvar hos Mormorn.

Min kamera försvann mystiskt på fredagen å återuppstod på söndagen men hade då inge batteri. Linda hade dock en kamera å tog massa fina kort, dem finns här. Men jag hann iaf få kort på sötis prinsessorna innan den gav upp:



På måndagen var det dax för K:s fyra månaders koll. Vi skulle egentligen haft den förra veckan men då var vi ju i Kalmar :P
Prinsessan har nu växt tiol 67,3 cm och väger 6625g. Jag har varit lite nojig över hennes vikt då hon verkar vara så liten gentemot alla andra bebisar. Men jag fick bara beröm av bvc-sköterskan som sa att alla bebisar inte är tokrunda, och påminde mig även att alla är vi unika ;) Så det var jätteskönt att höra.
Efter bvc tog vi en fika med Sara å Sigge, och en jättelång men skön promenad :)

I tisdags var Mia, Peter å magen här, å vad mys det blir när deras lilla groda kommer till världen i mitten av oktober! De hämtade massa kläder å prylar som K växt ur, så nu har jag plats för å sortera bort fler :P

I onsdags var Faster Emma på besök, vi färgade hennes hår, åt soppa till lunch å mysade lite innan A kom hem från jobbet. Sen åkte vi allihopa till Kista där vi mötte upp LoP och åt middag på Lewinskys.

Idag har jag å K varit å lunchat med Johanna i märsta, sen hämta A upp oss å så åkte vi till rosers en sväng. A var söt å köpte en college tröja till mostern som vi ville leverera innan hon far på läger imorgon.

Till middag idag fick vi pannkakor :) och till bords hade vi Tommy, Sofia och magen :) ytterligare ett par som får tillökning i oktober, det kommer bli en riktig bebis-gosar-månad =)

Med tanke på allt mys vi haft denna vecka är det kanske inte så underligt att K mitt under kaffe-på-maten ikväll somnade sittandes:


Imorgon ska jag nog försöka att inte göra någonting, det vore mysigt =P

PUSS 


Kommentarer
Postat av: Ellie

Du verkar ha fullt upp varje dag...

2009-08-13 @ 22:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0