Pappan får ordet

Det är väldigt mycket Angelica och magen under denna graviditet. Å det är kanske inte så konstigt eftersom det är vi kvinnor som blivit välsignad (eller förbannade, beroende på vilken dag det är ;) ) med att bära fram ett nytt liv. Så jag tänkte att vi skulle ta fram Pappan och låta honom berätta lite hur han ser på den växande bulan, för att göra det så fick han lite frågor som jag snodde i senaste gravid-tidningen =)


•-          Hade ni planerat att skaffa barn?

Nej det kan man väl inte påstå. Visst skulle vi ha barn...nångång...:D


•-          Hur reagerade du vid +?


Blev tyst...väldigt tyst....


•-          Vad sa omgivningen/hur berättade ni?


Vi bjöd in oss själva till Sofie och Daniel på middag, när vi berättade för dem att vi oxå skulle ha barn (Sofie var då i 5 månaden) flög hon över bordet ock kramade om oss båda. 

Talade om för Linus på Winnerbäck konsert, som lite chokat sa grattis :D

Familjen berättade vi för när vi åkte upp dit och hälsade på, det var mest grattis och lite chokade miner.

•-          Sätt tre ord på magen:

TK bor där:D


•-          Beskriv magen:

Jo..min mage har växt nån centimeter faktiskt..tror det va julmaten, men sen så kan det ju även vara min livsstil.... jaha... du menar hennes mage:D... Den är väldigt rund, oftast.. ibland lite kantig beroende på vilken idrott som TK håller på med. I början så va den väl inte så spännande kanske..jag kände juh ingenting..men nu så är det kul, jag å tk brukar roa oss med att nypa Angelica, jag trycker från utsidan TK från insidan.. hehehe.. evil baby:D


•-          Hur uppfattar du kroppens förändringar?

Hon har varit konstant trött under hela graviditeten, men det är det enda annorlunda med henne, förutom nu på slutet så börjar det synas på henne att hon får ont o inte kan sova på nätterna.


•-          Fördelar med graviditeten:

... Första tiden va ...hmmm.... Bra.... ;P... men ju mer den växer ju längre växer avståndet mellan mitt å Angelicas.. "mys", annars är det rätt intressant att se hur man ändrar sej som person själv... kanske inte utåt, men inåt..


•-          Nackdelar:

Mindre "mys"


•-          Blev graviditeten som du tänkt dig?

Jo..det får jag nog säga, ioförsig så har man juh hört om kvinnor med alla möjliga symptom...spyr, skäller..mm... Så nog trodde jag att det skulle bli lite mera sånt... men ingenting.


•-          Hur länge planerar du att vara pappaledig?

Så länge jag får:D


•-          Har din partner ett visst sug efter något?

Under en period va det djungelvrål. Annnars så har hon inte haft något speciellt hon velat ha.
 

•-          Hur mycket har din gravida partner gått upp?

15 kilo tror jag hittills


•-          Hur mycket har du gått upp?

Tio kanske:D


•-          Vill du/ni ha fler barn?

Ja det vill VI!


Så nu vet ni vad herrn tycker :)
Puss


Kommentarer
Postat av: Maria :)

"Jo..min mage har växt nån centimeter faktiskt..tror det va julmaten, men sen så kan det ju även vara min livsstil.... jaha... du menar hennes mage:D..."



Skrattar så jag gråter HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! du har en underbar man ;)



puss på er!

2009-02-11 @ 14:20:15
Postat av: Helena

Ja du Andreas....vad ska man säga ;-) humor hjälper mycket och många...fick mig ett gott skratt. Hälsa min lilla stumpa

2009-02-11 @ 20:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0