Fröken duktig

Idag har jag å K varit på besök hos mormorns kompis AnnSofie i Kista. Det var väldigt trevligt ock trots den supervarma bussen så skötte sig K galant och låg mest å prata med sin blomma. AnnSofie bjöd på delikatesser till lunch, två sorters potatissallad, hunogsmelon, massa olika skinksorter och en jättegod sallad. Till kaffet fick vi chokladtårta som var hur god som helst så det var tur att prinsen kom och hämta oss i sin svarta springare (med AC) annars hade vi fått rulla hem så mycke gott som vi åt :-)

Väl hemma började jag en räd igenom lägenheten då våran nyckelknippa med nycklar till förråd, tvättstuga och soprum gått å gömt sig. Jag (och A hjälpte oxå till) började med sovrummet och fortsatte till klädkammaren och i det andra paret jeans jag lyfte från golvet hittade jag dem *wiii* men jag fortsatte *klappar mig själv på axeln*.

Så hela klädkammaren fick sig en upppiffning, lilla toaletten, badrummet, alla mina smycken och smink sorterades, när jag kom till köket hade Morfarn och A avslutat sitt jobb med att sätta upp "myggnät med hönsnät för katterna" (eller hur var det nu A kalla dem) på balkongen så att vi kan ha de rutorna öppna så att våran lägenhet INTE ska fungera som en bastu. Så då lagade jag middag till oss.

Nu har A och K badat och gått och lagt sig, jag väntar på att diskmaskinen och tvättmaskinen ska bli färdiga. Sen är hela hemmet fint å mysigt igen å då ska jag ta mig en dusch innan jag kryper ner till mina älskade.

PUSS

Kommentarer
Postat av: stolt mormor

Ja du hos Annsofie får man altid något gott och blir ompysslad. Va duktig du var som städade och nu kan ni släppa in lite luft också puss

2009-07-03 @ 21:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0