sveriges längsta bebis?

Efter att ha tjatat på A att han skulle göra något åt mitt hår i evigheter beslöt jag mig igår (efter att jag varit överambitiös och städat alla kökets vrår) att göra något åt det själv. För ett år sedan var vi nämligen på ett seminarium där frisören tog en tjejs hår och borstade det till en hästsvans fast frammåt och klippte av den och det blev skitsnyggt, så jag tänkte varför inte, skiter det sig så växer det snart ut igen =P
Sagt å gjort, här är decimetern som jag tog av =)

Det vart faktiskt riktigt bra, så bra att L trodde jag vart hos frissan *hihi* Fast A märkte förståss ingen skillnad =P


Fröken är nu så stor att hon kan sitta på höften! Woho! Ja, jag vet att det egentligen inte är så bra att bära dem på höften, men gud så behändigt!

Idag gick vi ner till bvc för att mäta och väga K och Bönan på samma dag, dels för att bönan snart är fyra månader å de vill ha en check men oxå för å få se hur de ligger till samma dag =)
Resultat:
Bönan slår med sina 66,5 cm mot Ks 66 cm
Och även vikten då Bönan väger 7125g och K 6040g =) men sen e ju Bönis fem dagar äldre ;)


Bönins med tummen i mun


K med munnen full av fingrar


När vi kom hem hade tvillingarna dödat sin fina råtta som de fått av gudmormor (Min kära gudmor =D), helt klart deras favorit leksak!


Ligga är toktråkigt, så nu ska fröken minsann sitta själv, då är det tur att vi har en amningskudde som stöttar åt alla håll.

PUSS

Kommentarer
Postat av: stolt mormor

"En bra karl reder sig själv" och det gäller väl tjejer oxå! Ta saken i egna händer det är precis så du är uppfostrad (ha ha)



Så söta de är med fingrarna i mun,det går inte att hindra.........

2009-07-15 @ 09:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0