Dop

Så var då semestern och dopet avklarat, och det kunde inte ha blivit mer perfekt :)
Just nu sitter jag på min balkong och ser solen gå ner bakom husen, det är fortfarande alldeles för varmt, men det är lungt å tyst. A och K har gått och lagt sig, underbara LoP och Bönnan har farit hem efter en rätt trött, seg och alldeles för varm dag men ändå väldans mysigt som alltid när vi busar med dem.



Dopet kunde inte ha blivit bättre om jag så hade regiserat den som en hollywood film. K var super snäll och sa nästan ingenting i kyrkan, och när det var dax för "badet" fick hon syn på sin bästis farmor så hon joddla och log mest medan prästen hällde vatten på henne. Påtal om prästar så hade min underbara mor förövrigt kuppat dit min konfirmations präst och det var dagens höjdpunkt, hur kul som helst!

 
B-K (min konf. präst) till vänster och Anders och K till höger

Å inte att glömma vår underbara Präst Anders som döpte K, han gjorde verkligen ett suveränt dop. Inte alls stelt, krystat och bara massa "gud-prat" utan kärlek, kärlek, gemenskap och åter kärlek!

I kyrkan sjöng A sin sång som han skrivit till K när vi väntade på henne och Sara sjöng "du är allt" med sonya alden och shirley clamp. Och vid båda tillfällen rann tårarna mina, å alla andras i kyrkan för den delen (nästan alla iaf), de är så duktiga båda två! och jag är så tacksam att de ville sjunga.


 

Efter gudstjänsten bar det av till församlingshemmet där vi bjöd på smörgåstårta som mormorn hade gjort med lite hjälp från mig och Mickis. Det vart succé och inte en bit kvar ;) Till kaffet hade hon köpt små beskvier som hon byggt en pyramid med och krönt med en liten sovande ängel uppe på, så söt och så goa kakor!

K fick helt galet mycket presenter och inte en enda var lika, så det var kul. Och alla var jättefina! Bland annat fick hon ett smyckesskrin, 9 st halsband, spargrisar (eller elefant, tåg, nyckelpiga etc), kläder, pengar, en graverad vas, speldosa, armband, trehjuling, blöjor (*hihi*) och massa massa mer! Tack så jättemycket alla ni som förgyllde vår dag på ett eller annat sätt!

Nu ska jag ta en dush å sen krypa ner hos mina stora kärlekar!
PUSS

Ps. Linda tog en massa fina kort, dem hittar ni här http://www.pfyrix.blogspot.com/ Och Johanna har oxå lagt upp en utormordentlig beskrivning av dagen på http://cedersallad.blogg.se/2009/june/dopbilder.html Ds.


Kommentarer
Postat av: helejn

vad kul att dopet gick så bra! vilka fina bilder! bra att gumman var snäll och rar i kyrkan, hatar bebisar som vrålar på sina egna dop (har varit på några sådana). hoppas du får flera mysiga dagar nu i sommar!

2009-06-29 @ 08:02:37
URL: http://helejn.blogg.se/
Postat av: Linda

A´s låt var verkligen superfin!!!

Tack för en mysig helg får man nog nästan kalla det.. fnissar

Hoppas det går bra på bvc idag.



höres senare



puss

2009-06-29 @ 09:39:14
URL: http://www.pfyrix.blogspot.com
Postat av: stolt mormor

Tack själva för att ni finns och för att jag fick äran att hjälpa till. Det var ju första gången jag gjorde smörgåstårta men kanske inte sista :-) Njuter av varje sekund ni förärar oss med er närvaro här (med eller utan katter hihi)

2009-06-29 @ 13:49:05
Postat av: Linda

ja meeeeeeeeeeeeeeeeer smörgåstårta!!! smarriga som attans!!

2009-06-29 @ 15:13:01
URL: http://www.pfyrix.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0