Första vaccinationen

Så har då lilla pyret växt och passerat tre månader. Och när man blir så stor måste man gå till farbror doktorn (eller egentligen BVC-sjökterskan Ingegerd) och få sina första sprutor. Mormorn fick följa med för att hålla i prinsessan för det var jag alldeles för sjåpig för att klara av!

Först var det vägning och mätning och hon växer så det knakar, är nu 65,3 cm lång och väger 5880g. När jag var 65 cm lång var jag fem månader! så hon e bra lång mitt lilla hjärta. Sen var det dem där sprutorna, Den första var bara ytlig och rätt liten, så den tog hon utan problem. Men den andra var tjock, lång och skulle in i muskeln så den var inte alls kul! å vilka krokodil tårar, tur att mormorn var där och kunde trösta och inte sjåpa så mycket så det gick över fort =) Men nu har hon två plåster på vardera ben som vi får pilla bort ikväll när hon ska bada :)

 
(klicka för att se större bilder)

I lägenheten är det cirkus 30 grader, så där vill vi inte va, Så vi har rymt hem till mormorn å morfarn, här kan man iaf sitta utomhus där det fläktar och blir det fööör varmt så kan man ta ett dopp i poolen å kyla av sig lite :)
Eller varför inte prova sin nya trehjuling?


Ks alla presenter har fått en hylla i vardagsrummet, å det blev så här fint (Tack igen för alla fina presenter):



Nä, nu ska jag kasta A i poolen *tihi*

PUSS

 

Kommentarer
Postat av: helejn

ojdå... då vet man vad man har att vänta sig... vi ska vaccinera sebastian den 16:e :S

2009-06-30 @ 22:53:36
URL: http://helejn.blogg.se/
Postat av: Linda

skönt att det gick så bra, här fick vi grova nålar djup på båda sticken. Äntligen har jag fått ner henne i soffan, så nu ska jag förbereda potatissalladen.. suck Fast det blir nog smarrigt sak du se.. fniss

2009-07-01 @ 12:28:32
URL: http://www.pfyrix.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0