Midsommar

 Så var midsommar över, och en lyckad sådan.

Den började lagom spännande med hällregn, och några som hoppade av för att vädret var sådär. Men vi (farmorn, farfarn, A, jag å K) begav oss ut i skogen för å ta hem björkris att löva med. Alla fem utrustade i regnkläder och gummistövlar (ja, inte K då hon satt i babybjörnen på A:s mage under hans regnjacka). Det var rätt mysigt för hällregnet avtog till duggregn, och jag blir som ett barn när jag får regnställ på mig, hoppar i varenda vattenpöl ;)
A fick köra traktorn med K på magen när farmorn och farfarn hade sågat sig tillbaka ut på vägen igen, å det tyckte fröken var riktit mysigt för hon somna som en stock.

På eftermiddagen sprack det upp så vi lyckades genomföra alla lekarna vi planerat; det blev femkamp med:

  • Säckhoppning
  • Dragkamp
  • Lassokastning
  • Stövelkastning
  • Skidgång

Vårt lag vann efter en spännande duell i skidgång, tyvärr var det inte emot A:s lag som snällt fick nöja sig med en tredje plats. Det var riktigt lyckat och förutom blåsorna i händerna (ja, jag råkar ha fisförnäma fingrar) efter dragkampen var alla grenarna riktigt roliga :)

På kvällen blev det grillning och dans i verkstan och vid två tiden var jag i säng. Fast K vakna halv tre så då bytte jag blöja på henne och satte på henne en pyjamas istället för kläningen hon somnat i. Själv somna jag vid fyra och fick snällt vakna sex igen för att mata bebis. Så igår var jag lagom laddad för att gå ut och festa för första gången efter K. Men en knapp timmes sömn på eftermiddagen, lite kaffe och lite upppiffning (det ska inte vara tre P i det ordet, eller hur?) bar det av till A:s kusin Daniel. Där var det fullt ös när vi kom vid sju (de hade väntat på oss sen fyra! vem orkar börja vid fyra dan efter midsommar??) vid tio var det ännu mer folk och ännu mer ös, och jag, hmm... kanske inte ska skriva i vilket skick jag var vid tio med tanke på vilket som läser, MEN jag kan säga så här, jag mådde fiiint ;)

Vid halv elva lämnade vi Daniels lgh och begav oss till säterdalen, där nere gav mig A en hundring och orden "Ha så kul ikväll" sen försvann han och Gudfadern iväg och jag följde med Isabell (A:s kusin Jimmys flickvän, hänger ni med?) och hennes kompisar.

Det var en riktigt trevlig kväll, med ett GylleneTider-coverband som var riktigt bra, massa dans och sprit (Tracy du ska bara veta allt kul du missa!! nästa år får du allt göra bättre!! *viftar på pekfingret*)

Och min UNDERBARA svärmor tog hand om K hela kvällen, natten och morgonen. Så bortsett från att det var kul å fest så var det bästa med gårdagen att jag fick sova från 02 till 11 helt ostört!! (ush nu känner jag mig nästan lite dålig, men det är faktiskt skönt att bara få vara Angelica och Andreas ibland och inte alltid vara FÖRÄLDRARNA)

Bilderna kommer sen ;)

PUSS


Kommentarer
Postat av: Tracy

haha om jag e i landet nästa år tar jag tåget upp på midsommardan =)

midsommar ska from nu alltid firas hemma!! satan va underbart kul jag hade!

puss

2009-06-21 @ 21:19:55
URL: http://lillavarg.blogg.se/
Postat av: Linda

puss påer



Skönt att regnet avtog, själva njöt vi av solskenet..flinar



2009-06-21 @ 21:38:32
URL: http://www.pfyrix.blogspot.com
Postat av: gudmor

hej vännen!

Klart ni ska vara Andreas och Angelica ibland också, tycker ni gjorde helt rätt! Längtar såååå till lördag! Kramar

2009-06-21 @ 21:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0