Tågresa och BB

Igår kom vi som sagt med tåg till dalarna och det gick faktiskt riktigt smidigt trots att jag kände mig som en packåsna =P
Min kära vän Petra ringde på morsdag och meddelade att hennes lille prins bestämde sig för att titta ut lite tidigare och eftersom hon och jag inte lyckats tajma våra scheman och träffats de senaste veckorna hade jag fortfarande deras bilbarnstol hemma =) Så jag fick ta mig en sväng till BB södra först. Tanken var först att jag skulle åka komunalt in till sös för att sen åka direkt till dalarna, men efter att ha ätit lunch och varit på bvc-grupp med K i bärselen så kände jag att jag kommer aldrig orka bära allt. Så min prins räddade mig och körde mig å K å bilbarnstolen till sös. Där möttes vi av ett relativt piggt par (somliga hade ju inte ens klivit ur sängen dagen efter förlossningen) och en jättesöt prins!




Så liten var aldrig min plutt :)

Sen begav K å jag mig mot t-centralen. Det var rätt tungt å jockigt att bära bebis på magen i bärsele, ha en överfull ryggsäck på ryggen och skötväskan på ena armen. Men det gick! och det var riktigt behändigt att inte behöva ha vagnen på tåget sen :)

På tåget var det ledigt på sätet bredvid mig så jag la ner K på en filt så hon kunde sträcka på ryggen och prata lite med den röda gardinen som fladdrade i fönstret.

hon sa inte alls mycket under resan, fast jag fick byta en bajsblöja mitt i alltihop, tur att de hade skötbord inne på toaletten. Men alla vet ju hur lätt det är att stå upp på ett tåg, så jag måste nästan få kalla det bedrift :P Annars så sov hon (för ovanlighetensskull) mest. De var först när jag började göra oss klara för att kliva av om hon helt plötsligt blev ottröstlig, vem vet hon tyckte säkert att det var super kul att åka tåg =)

PUSS


Kommentarer
Postat av: Gudmor

Jag säger ju att det kommer gå kanon att åka ner till mig! Jag hoppas det blir allvar av saken och att du dyker upp i augusti/september. Nu ska jag vara förvirrad i en vecka till, sen ses vi!

2009-06-02 @ 23:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0