Tillbaka i dalarnas famn

Då var vi tillbaka på farmen, har ju inte varit borta härifrån särskillt länge ändå har vi hunnit med både fredagsmys med LoP, Dennis och Josefs bröllop, stockholm marathon och en morsdag =) Morsda har jag ju redan redovisat men de andra två dagarna fick jag ju inte med =P

På fredagen åkte jag å K över gävle på vägen hem för att träffa min gudmor på en fika och lite shopping =) Eftersom jag lämnat allt vad bebis ateralje heter i dalarna fick K åka kundvagn.

K fick ett jättefint set med nyckelpigor och mamman fick leggings och ett linne.

(För visst är det nyckelpigor?)

Pappan mötte upp oss på shell stora väsby där vi fick vänta en kvart då deras pumpar av någon annledning var avstängda. Så vi passade på att tömma carnivalen på all utrustning som jag fick med mig till pappans spelning. Å efter ett blöjbyte gick K och jag in i butiken för å kolla om de fått nått nytt besked om pumparna. Då står chefen där å tittar lite fundersamt på mig, sen säger han "Har inte du jobbat för mig?" haha, jo för typ två år sedan =P det trodde jag verkligen inte att han skulle komma ihåg =) (Kan det vara så att jag gör avtryck ;) )

På kvällen kom LoP över å åt pizza som jag gjort själv (med hjälp av lite halvfabrikat, men ändå). Tjejorna låg tillsammans i babygymmet och lekte som små ljus (i alla fall typ fem minuter), så himla fina.

Bebis till vänster är K och till höger ligger Bönan (ifall nån skulle ta miste ;) )

Sen hittade A och P ett rum med gitarrer och högtalare å massa sånt som musiker tycker är intressant. Jag och L degade ner i soffan med Bönan medan K sov i sin späjlsäng. Och vid halv ett medelade vi våra kära karlar att NU är vi lite trötta. Och precis som jag sagt till L sekunderna innan vi påtalade tiden kom min älskling ut med ett oskyldigt uttryck "men, vi har ju bara spelat 2 låtar" (jag sa iofs att han skulle säga 3, men nästan rätt =P)

På lördagen var vi först på regnbågsbröllop ute på långholmen och de var SÅ vackert. A spelade två låtar under cermonin och båda ggr passerade en helikopter. Men det hördes faktiskt ändå och han var riktigt duktig med sin nya gitarr å allt.



Efter cermonin åkte vi tunnelbana in till slussen där vi mötte mormorn och tog en promenad längs vattnet till slottet där morfarns (och pappans) lastbil agerade scen. K fick mat och ny blöja i hytten och sen gick vi till galerian och åt sushi. mycket smaskigt. Och eftersom vi hade K i bärsele fick hon ligga på mormorns tröja mitt på bordet =)


PUSS

Kommentarer
Postat av: Malin

Du är jättelik din mamma!

2009-06-08 @ 00:59:44
URL: http://metrobloggen.se/malin3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0