Bilen!

Nu så =) Nu har vi ny fiin bil!
Vi hittade den i måndags (för mer än en vecka sen) och föll pladask båda två. Det är en -07a men den är uttagen i oktober så den är bara ett och ett halvt år ;) Den har massa fina finesser med farthållare, regnsensor, färddator etc. De bästa med den är att barnvagnen går in på längden så att vi fortfarande har halva bagageutrymmet kvar :)

Vår första motgång med denna underbara bil var att vi behövde sälja min för att ha kontantinsatsen, men när vi var där på måndagen så sa försäljaren att det inte var nödvändigt, utan att vi bara kunde belåna hela bilen och sen när vi sålt Bosse så kunde vi sätta in den klumpsumman å sänka månadskostnaden. Detta lät ju bra eftersom vi ville ha den här och inte ville gå miste om en sån bra bil i väntan på att få Bosse såld. Men så ringde Försäljaren på tisdagen och berättade att de (pga de dåliga tiderna vi faktiskt är i nu) inte kunde vara utan handpeningen och undrade om vi iville byta in Bosse istället. Byter man in en bil förlorar man alltid eftersom att de i sin tur måste göra en vinst på bilen. Nattis hade lagt ut den på blocket för 30, men jag hade vart nöjd med 20. 15 erbjöd säljaren. Efter överläggning med mamma, pappa å Andreas så beslöt vi oss för att lämna in Bosse (jag köpte ju honom för 15, så egentligen gjorde jag ju ingen större förlust).

Vi skulle ha fått hämtat den i fredags, men eftersom det var fredagen den 13 så lyckades bilfirman köra punka på ena däcket efter att de tvättat den å bytt till vinterdäck. Så istället för att åka vår nya fina bil till dalarna (vi tänkte att vi skulle åka upp och visa den för A:s familj) så fick vi låna Pappas bil (tack,tack).

Så skulle vi då hämta den igår, eftersom att de skulle få in det nya däcket på måndag förmiddag. Men när vi ringer för att kolla att allt är klart så får vi veta att mekanikern är på lunch och att bilen ska vara klar till tre, då A börjar jobba fyra så hann vi ju inte det.

Men idag så fick vi bilen! å så här ser den ut:


mycket nöjd =)

pusss

Kommentarer
Postat av: Malin

bebisen kommer få åka med klass... bortskämd redan innan födseln hihi... Me like it to



kram



måste påpeka att dum som jag va inte läste rubriken och de först två orden "Nu så=)" fick mitt hjärta att hoppa ett extra slag plus att jag under de två sekunderna lyckades reflektera över att rubriken va "Bilen!" vilket jag under en till två sekunder ytterligare tolkade som att de va BB nästa. HAHAHA.. men men man kan inte alltid va den smarta hihi

2009-03-18 @ 15:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0