Nedräkning på hög nivå

Vi har nu klivit in i den efterlängtade "två veckor innan och två veckor efter"-perioden. Idag är vi i v.38 (37+2) och på vårdguiden står det så här:

"Barnet förbereder sig nu för att födas. 92 procent av alla barn som föds i Sverige kommer ut mellan vecka 37+0 och 41+6. Ungefär fyra procent föds före vecka 38. Det råder oklarheter om vad som sätter igång förlossningen, men en forskning säger att det är barnet som bestämmer när det vill komma ut. Man anser då att graviditetslängden finns i ditt barns arvsanlag. Det anlaget har alltså bestämts efter vad som är normal graviditetslängd i din och din partners familj. Att barnet vuxit till en viss storlek har ingen direkt betydelse för när förlossningen sätts igång, men moderkakans livslängd spelar in."

Dem sura uppstötningarna tar kål på mig, men värst är att jag inte kan sova mer än en timme utan att kissa :( Knäna börjar oxå kärva, vilket gör det ännu svårare att sova. Men för det mesta är det lugnt, det e riktigt trångt där inne nu, så för det mesta är det nån fot som sticker ut på ena sidan medan rumpan visar sig på andra sidan magen. Fast ibland får jag en spark i revbenen som heter duga, å eftersom de sparkarna sitter i revbenen är det ju inte så lätt att peta tillbaka.




Inbillar jag mig (hoppas kanske e mer korrekt =P) eller har den sjunkit lite?

puss

Kommentarer
Postat av: Linnéa

den har ju blivit ENORM :D och sjunkit har den, mycket. jag går och väntar hela dagarna på er på sjukhuset :)

2009-03-07 @ 15:04:30
Postat av: Carre

Shit vad tiden går, inte långt kvar nu alls! Roligt, lycka till vilken dag bebben nu kommer ;) kram

2009-03-07 @ 17:29:35
URL: http://carre1985.blogspot.com
Postat av: den virriga mamsen

Fruit tabs, raring, fruit tabs!!

Eller rennie.. jag var knaprigt beroende av dessa när jag väntade Tanya... å så fort hon hade poppat ut var beroendet (behovet) borta.... men det var ju innan jag visste om en liten söt Angelica som ledde in mig i Fruit-tabs världen.... ler

2009-03-09 @ 15:26:27
Postat av: Tracy

gud så tjock du är =P

men ja den har sjunkit.

när tror vi att det är dags? får väl ladda väskan med övernattnings kit så jag är redo =)

puss

2009-03-09 @ 22:19:09
URL: http://lillavarg.blogg.se/
Postat av: Malin

Du måste bli bättre på att uppdatera



Puss på dig

2009-03-13 @ 18:25:06
Postat av: Mariella

himmel vad stor du är nu! :D hihi

måste vara tungt dock! Hoppas den ploppar ut snart :D kram

2009-03-15 @ 21:09:10
URL: http://sweetwishes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0