Organisation på hög nivå

Idag har det tvättats, sorterats och städats lite till. Igår upptäckte jag nämligen att lillskruttan sakta men säkert har vuxit ur strl 50 och 50-56, enbart 56 kan hon fortfarande ha. Så idag har jag tagit fram alla hennes strl 62 och tvättat dem, jag passade även på att sortera alla de andra kläderna. De minsta hamnade i en kartong till min vän Mia som får sin bebis i oktober. De minsta som jag vill ha kvar (t.ex kläderna hem från bb å så) hamnade i en annan kartong. Strl 62 fick flytta från garderoben till lådorna i badrummet och 68 samt 74 fick varsina lådor i garderoben. Upptäckte att vi har tre bodys i strl 68 så sånna önskar vi oss fler av *blinkblink*

Sen kom Tracy och  tog oss på en promenad till centrum där vi åt lunch på waynes och avnjöt en latte och varmchoklad. De hade slut på grädde så T fick marsmallows istället:


Å K sov som vanligt :P

När vi kom hem sen tänkte jag att det var en bra idé att låta K ligga på mage för å träna musklerna lite, men det tyckte inte alls K var nån höjdare:

Som somnade efter tre minuters "workout" ;)

När pappan kom hem serverades det fiskpinnar, spenat och potatismos. Sedan skickade jag ner honom i källaren för att hämta upp spjälsängen. K har ännu inte vuxit ur vaggan, men är på god väg så jag tänkte att vi skulle variera lite och se vad hon föredrar. Att mamman föredrar vaggan är inget vi sticker unde stolen med :P


Titta så fint det blev med muminspjälsängsskyddet från gudmormor och de jättefina sängkläderna som momma sytt :)

(ni vet väl att ni kan se bilderna i större format om ni klickar på dem :) )

Puss

Kommentarer
Postat av: Gudmor

Åh! Stortjejen!! Vad hon växer! Ni får så fint och det låter som att ni kommer i ordning. Du pysslar och tvättar så jag blir alldeles matt. =) Visar stolt upp bilderna och snart vet varenda kotte att jag snart är gudmor till världens vackraste K! Slår dig en signal i veckan, nu när vi tentapluggar är det så roligt att göra annat! ;)

puss

2009-05-05 @ 22:29:14
Postat av: Marléne

Har eran lillskrutt också fått mumin spjälsängsskydd :) Jag tycker det är supersött, men jag har en liten del öppen för jag vill kunna se lillan när hon sover :)

2009-05-05 @ 23:05:17
URL: http://thomasdottermarlene.blogg.se/
Postat av: Tracy

vad fint det blev med spälsängen! hoppas hon kommer trivas.. tror att det inte bara är en viss liten som behöver jobba på hållning utan även jag.. så jag ser ut =p

men tack för en underbar dag!

2009-05-05 @ 23:39:51
URL: http://lillavarg.blogg.se/
Postat av: Ellie

Det går bort med de små liven. Njut av varenda sekund. Jag har nästan glömt hur det var att ha en sån lite. Nathalié är så stor så hon ska börja förskolan till hösten. Det går alldeles för fort...

2009-05-06 @ 16:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0