Städning

Ibland dippar jag lite, alltså inte så att jag gör en dippsås och käkar den med chips. Utan att hela min livskraft bara går ner på noll och ingenting är roligt, då brukar jag städa. Konstigt kanske ni tycker, ja det är rätt konstigt men nog så effektivit =)

För det första så får jag så mycket annat att tänka på när jag städar, tillexempel "var ska jag lägga den här?" osv. För det andra så går tiden aväldans fort, just eftersom jag är sysselsatt.
För det tredje känns det mycket bättre när man är klar och hemmet inte bara är rent utan även organiserat.

Så det har jag gjort idag.

Lite sällskap och hjälp har jag även haft av Momma och Kusin E. Momma lekte med K så fick jag å E städa min garderob, och då menar jag inte dammsuga den utan plocka om vartenda plagg och slänga de jag inte längre kan ha/använder i en säck. En hel del kläder blev det. Och nu när A kom hem gjorde vi samma rajd i hans garderob. Så nu har vi plockat ihop två stora säckar som blir hämtade på måndag, som ska ges till familjer i balkan.

Sen har vi "på riktigt" gjort färdigt Ks rum, så nu är all målarfärg på plats, så efter helgen kan hon flytta in =)

Jag har även hunnit med att köra två maskiner med tvätt och en med disk, slagit ihop resesängen som K sovit i en vecka och burit in hennes spjälsäng som av okändannledning bara stått i gästrummet.

Så nu ska jag sätta mig ner och äta lite middag, sen blir det nog bara mys med älsklingen ikväll, iofs är det hockey så det kanske blir jagå datorn istället... det får vi se ;)

PUSS

Kommentarer
Postat av: helejn

förstår vad du menar! när jag är sur så diskar jag ofta. det blir så snyggt direkt att man blir glad för att man gjorde det...

2009-11-06 @ 07:58:18
URL: http://helejn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0