Sjuklingar

Jag vaknade i söndagsmorse med världens dunderförkylning, jag vet inte var den kom ifrån. Fick inte ens nån förvarning, utan från noll till hundra var jag däckad. Snacka om dålig tajming! Till att börja med så hade jag ju Prinsen på besök, och det brukar gå jättebra men det blev rätt tungt att ha både K och lilla A när hjärnan var full i snor och ögonen rann. Men bortsett från lite magknip och att lilla A var lite morgonpigg så gick det bra.
På måndagen var det dessutom dax för inskolningssamtal och det är ju inte särskilt smart att gå till dagis förkyld, plus att jag var helt slut och utan röst. Så A fick gå själv med K. De var ett kort samtal om vad de hade för rutiner och sen fick de en rundtur. Efter det här samtalet var det planerat att K skulle åka till Farmor och jag å A skulle åka till Orsa för att få gosa lite med twinsen och pyssla om E lite. Men det är ju inte heller en sån bra idé när snoret sprutar så de blev inte heller av. Eller iaf inte Orsa, K åkte till Farmor och Farfar och sov där. Efter att A lämnat av K så åkte han till apoteket och inhandlade massor med grejs till mig. Så jag tog massor av allt =P FasterS tipsade om KanJang och det gjorde susen.

Så efter att ha sovit en hel natt vaknade jag i morse klockan 6 och kände mig rätt pigg och fräsch. Så jag gick upp och duschade och åt frukost. När det var dax för A att vakna vid 8, så visade det sig att det var hans tur att vara sjuk. Så jag fick åka och hämta K och åka till dagis. Det gick kalas på dagis, första timmen lekte vi inomhus, K brydde sig knappt om mig utan sprang omkring och lekte med alla spännande leksaker. Sen var det fruktdags och efter de var vi ute en timme, de tyckte K var superkul med både sandlåda och andra barn att leka med. Och som pricken över i:et fanns det en rödvinbärsbuske =D

 

Ka-Ka =D

A repade sig mkt fortare än mig, så jag tror att han var trött i morse. För när vi kom hem hade han städat hela huset och nu på kvällen har han spelat och sjungit i en timme, så särskilt sjuuuuk kan han inte vara =P Så vi får se, kanske går vi båda imorn, eller hälften var eller nått... vi får se. Jag vill ju gå mer än A, men det var rätt tröttsamt att vara där så länge när jag inte e hundra (jag smittar inte längre) så vi får se, har iaf tänkt att en av oss ska "lämna" och "hämta" den som går med K, få se hur hon reagerar på det ;)

 

Nu blir det tv, sen tidigt i säng :D

 

PUSS


Kommentarer
Postat av: Ellie

Vad roligt att hon tar det bra :)

Hoppas det går bra sen när ni går därifrån ett tag med.

Nattis var väldigt blyg i den åldern o hon skulle skolas in men vi hade inga problem alls :)

2010-08-17 @ 21:22:50
Postat av: stolt mormor

Va bra att du mår bättre, synd att A skulle däcka oxå. Vi kommer i morgon i alla fall får väl ladda med c-vitaminer ;-)Klart Kendra fixar att bli lämnad hon är ju van med många olika vuxna och med så roliga kompisar o leksaker går det galant. Det är nog mamma som har svårt att lämna puss

2010-08-17 @ 22:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0