Husägare

Hej kära vänner!

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag varit kass på att uppdatera, men det har gått i 100 knyck de senaste dagarna och det har hänt SÅ mycket =D

Till och börja med så har den svenska lanseringen av Beautycycle varit här, å vilka fantastiska produkter! jag är helt lyrisk =D Tack alla ni som förgyllt de två ur mysiga kvällarna!

Sen hade ju jag å A en urmysig lördagskväll med middag, bio, öl och en hotellnatt som avslutades med ett frieri <3

Men det som har tagit mest tid just nu är att vi har hittat ett HUS, jupp, en jättefin villa på 101 kvm med en tomt på 900-nånting. Som vi har köpt, eller vi ska skriva kontrakt imorn em, men det är vårt iaf =P

Men ni skulle ju vänta 5-6år hade ni ju sagt, kanske ni tänker nu. Och ja, så var grundplanen, men vi är bara människor och man får faktiskt ändra sig. Vi ser fram emot att flytta, det ska bli riktigt kul att få prova på att bo där A vill. Fungerar det så blir det underbart att få ge K en riktig "barnen i bullerbyn" uppväxt, med kusinerna näst gårds och på landet (förlåt alla Säterbor, men ni bor på LANDET oavsett om ni är bosatta i stan=P). För oss som föräldrar tror jag att det kommer bli väldigt trevligt med svärmor, svärfar, FasterS, gammelmormor, svärmors syster, gudfars mor och massa annat trevligt folk som kommer bo på lagom avstånd när man får barnvakts behov ;) (vill samtidigt säga att inget slår vårt support team här hemma FÖRSTÅSS!(men jag är ju lite partisk))

Men hur ska ni göra med jobb då? Jo till en början så blir det jag som får veckopendla eftersom jag har kontrakt fram till sista maj när Tracy kommer hem från Australien. Sedan är det A som ska veckopendla under sommaren eftersom hans chef räknar med honom under semesterperioden. Sen hade vi tänkt att han skulle fortsätta pendla tills han hittar ett jobb han vill ha i säter med omnejd, det finns gott om lastbilar där oxå ;)
Jag har sökt lärarlinjen på dalarnas högskola i Falun, och med mina betyg så blir jag förvånad om jag inte kommer in *skryter*

Mer frågor? jo, men din Mamma då? Jo, henne kommer det bli jättetufft att flytta ifrån, absolut. Men hon är trots allt min mamma och måste älska och besöka mig var jag än bor =D och som det ser ut i dag så umgås vi mest på helgerna iaf så då gör det inte så stor skillnad på jakan vs säter.

De jag helt ärligt kommer sakna mest är de här bekanta, de som man inte umgås med särskillt mycket, för de kommer jag förmodligen inte se alls igen och det e ju lite trist. Men det finns säkert sånna folk i dalarna med *fniss*

Och HÄSTEN! ush henne vill jag inte ens ta upp...

Ja, det täcker väl de flesta frågorna, har ni fler vet ni var ni kan fråga ;)

PUSS


Kommentarer
Postat av: Linda

fast om man ändå inte umgås särskilt mycket är det väl ingen större förlust ändå? ler



Nä man får inte ändra sig, inte utan att be om lov.. muttrar ;)



kramis

2010-02-17 @ 22:43:34
URL: http://pfyrix.blogspot.com
Postat av: C

Är det ett försvarstal? Låter nästan så. Är det någon som ifrågasätter er är det deras problem skulle jag säga. Bara ni som vet vad som är bäst för er! Och det är väl skönt att få skolan avklarad eftersom du vet vad du vill bli! :)

Hoppas ni kommer trivas kanon!!!

2010-02-18 @ 06:02:00
Postat av: Helena

Du har en stolt Gudmor ,hjärtat, som verkligen hoppas du svarade : JAAAAAAAAAAAA

massor av kramar å pussar



ps tror dom har hästar där med...iaf dalahästar ;-)

2010-02-18 @ 11:45:40
Postat av: Ellie

Jag ska försöka med filen istället, har det nästan jämt hemma.... Hoppas det funkar!!!!

2010-02-19 @ 11:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0