17 dagar kvar

och det är inklusive helger =)

Sen är han hemma den där som jag vill dela resten av mitt liv med. Det blir bara jobbigare och jobbigare att säga adjö på söndagar, i dag var jag tvungen att grina lite när han åkt. Och inte hjälper det ett dugg att K blir lika ledsen när vi säger hejdå till pappa. Men som sagt BARA 17 dagar kvar. Det är bara att bita ihop!

I fredags var vi ut på stan och slog runt, gick förbi As mormor och tog ett glas på hennes veranda med As moster och familj. Sedan gick vi till JochL för lite mer att dricka, på vägen försökte vi söva en övertrött K men det gick sådär. Så efter 40 min hos JoL med en gnällig bebis bestämde vi oss för att gå ner på stan och titta på bilar och hoppas att hon ville somna i en rullande vagn. Det tog en halvtimme men sen sov hon och vi kunde titta på massa bilar och äta sockervadd:D
Vid elva vaknade K av nån spännande annledning så då beslöt vi oss för att gå hem och se en film istället.

På lördagen åkte vi ut till Farmen för att A och Farmorn skulle gå igenom boa och rensa ut sådant som var As att ta hem och sådant som var trasigt. Vi spenderade hela lördagen i boa, åkte inte hem förns vid tio och då sov redan K så sött så hon fick vara kvar.
Så jag å A passade på att se mera film å äta popcorn!

På söndagen ringde klockan vid nio tiden och då var det bara att göra sig iordning och ta sig ut till Farmen där vi skulle ha namngivningscermoni för lilla A. Det var en mysig liten tillställning för bara familjen, med god tårta och A som sjöng en sång.
Efter att Lilla As farmor och fastrar å farbror med familj tackat för sig var det bara Ljusterängs klanen kvar =) A och J gick ut till boa med Farmorn för att gå igenom alla sina idrottsgrejer de har där, hockey , fotboll å dyl. Sedan beställde vi mat från pizzerian :D
Efter maten fortsatte vi allihop att röjja i boa och var inte klara förns vid 18 tiden. Och A behövde inte åka! förstå vilken lycka att få ha honom hemma ytterligare en kväll, en natt och en dag!

Idag har vi ordnat hemma med allt som jag behöver ha A för att få gjort, tex smörjt låsen, satt upp en hylla, vänt handtagen på dörrarna på nedervåningen eftersom K tycker att det är en jättekul lek att öpnna toadörren, smyga in och dra ut hela toarullen =D
Efter allt plock hemma for vi ut till Farmen igen för att lämna K och hämta släpkärran, det var meningen att vi skulle ta med oss all elektronikskrot ifrån boa oxå men när vi kom hade Farmorn och Farfarn redan börjat sortera ut allt och lagt det på sina vagnar så vi hjälpte dem att sortera. Fast K blev hungrig så hon och jag gick in och åt gröt, efter maten blev det dax att sova middag så jag bytte på och la henne. När jag kom ner igen hade de andra kommit in så jag hängde tvätt och Farmorn lagade lunch.
När vi ätit en god lunch passade jag å A på att ta släpet och åka iväg med vårat skräp, skönt att bli av med, särskillt nu när A fyllt på med saker från boa =)
Nu när vi har fått en helstor frys från mams å paps behöver vi ju inte ha frysboxen som stod här när vi flyttade in, så när vi hade släpet körde vi över den till FasterS och Hagis som har bättre nytta av den.
Så nu är garaget tomt på saker som står i vägen! NICE!

Å nu har han åkt igen :(
Men det är BARA 17 dagar kvar...16 om en halvtimme ;D

PUSS

Kommentarer
Postat av: Ellie

Vad ska Andreas göra sen när de här 16 dagarna gått? Jobba hemmakring eller?

2010-07-27 @ 10:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0