Foton och Jordgubbar

I måndags var vi ut på Farmen för att hjälpa till med att sätta upp poolen deras. Kan inte påstå att jag hjälpte till så mycket, blir lite svårt när man måste springa efter någon som vill vara med och ivägen hela tiden ;)
Farmorn bjöd på god köttfärslimpa och medan K sov han jag iaf hjälpa farfarn med att bära lite plank, så lite nyttig var jag allt =P

Sen sa det bara svish så var klockan 16, och jag och K som skulle få celebert besök av Gudmor fick lite bråttom hem. Men vi fick låna golfen så vi kunde vara kvar och fika lite och invänta att Gudmors tåg kom till Hedemora. Tack sötaste svärföräldrar för det <3



Det är kul att leka med kusinvitamin =D


Väl hemma gick vi husesyn och tittade på när K badade i sin pool, innan det var dax att lägga henne och vi stora tjejer fick sätta oss ner och prata över en box vin. Ja, du läste rätt en BOX *fniss* Men det behövs när det går ett halvår mellan gångerna ;)

Igår började vi dagen med en promenad till järnhandeln för att inhandla lite spackel till mitt hall projekt, eftersom järnhandeln råkar ligga på andra sidan stan han vi dessutom med att visa upp vår stad på vägen ;) Väl hemma igen åt vi lite lunch och sorterade kort. Jag har nämligen inte skickat efter några kort sen förra juli! Så det blev en hel del kort =P
Till kvällen var vi ut i landet och plockade jordgubbar, det blev minst en liter med alldeles solmogna jordgubbar *mums* vissa dagar är det extra kul att ha trädgård. Till jordgubbarna åt vi vaniljglass och tittade på Greys Anatomy... kan inte säsong 7 börja snart?!?!?


Idag gick Gudmor upp med det lilla bus fröet så jag fick sovmorgon, det var niiiice =)
Sen rensade hon trädgården på brännässlor, på alla brännässlor! Allt från hela hallonhäcken till under altan trappan, she is my rockstaaaar!!


Det behövs mycket vatten varma dagar =P

På eftermiddagen tog vi en prommenad ner till säterdalen för att mysa lite. Vi gungade och var bort till fäboden för att titta på djuren vilket K tyckte var jättemysigt


Efter all lek blev det lite glass =D

Idag kom det ett meddelande om att Ks två sysslingar har sett dagens ljus! Grattis Ellie med familj <3

PUSS

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0