Semester

Jupp, precis vad jag har haft veckan som gått, snacka om lyx att ha mormorn, morfarn och A som hjälp med K. Really nice =D Så tack igen till mina underbara kattvakter som gjorde det möjligt <3

I måndags gjorde vi inte så många knop på dagen, badade mest och drack massa vatten, när A kom hem åkte vi till väsby och lämnade vår lilla pärla på verkstaden, dens abs lampa lös :S. På kvällen kom PoL ut och hälsade på och E badade lite med oss. Vi bestämde att de skulle komma ut tidigare dan efter så vi kunde grilla och bada ännu mer. På förmiddagen på tisdagen kom hela lilla familjen Westman/Lind på besök, vi fikade och tog en promenad. Sen badade jag å lilla A medan K sov middag. Spännande att se hur stora de andras barn blir nu när vi träffas så sällan. När A kom hem åkte vi å hämta peugoten, den var dyyr att hämta ut men nu är nån givare lagad, den är genomgådd och vi har en aux sladd *lycka* På kvällen kom PoL ut igen och det grillades och trubbaduades en massor, riktigt mysigt med massa god mat.

På onsdagen gjorde jag ingenting på förmiddagen, det var för varmt för att ens andas, så jag å K stannade inne i källaren och lekte och sov massor. Sen kom A hem och tog över K så jag fick göra mig iordning för kvällens bus, vin med mamma i stan. Vi träffades på centralen, gick till kungsträdgården och åt i parken, sen gick vi via slottet till gamlastan där vi satte oss på en jättemysig uteservering.

På torsdagen styrde jag å K kosan ut till Tyningö för att mysa med Sofie å Kevin. Där bjöds vi på lunch och fika, barnen lekte faktiskt riktigt duktigt med varandra och vi mammor fick massa tid att gå igenom allt livets viktiga. Så trist att vi bor så långt bort, hade varit nice att kunna ha en mer vardaglig kontakt men det är tur det finns telefoner :P

På kvällen fick jag lite ensam tid med L i kista, shopping och fika, mer sånt åt mig =) Köpte bara en almenacka till mig, K fick massa kläder från hm för ett presentkort som hon fick av min morfar i present. Å sen köpte jag present till det nyaste tillskottet i Ljusterängklanen. Men inga kläder till mig, duktiga jag ;)

Fredag förmiddag träffade jag å K Mia å Adrian i väsby där vi åt sushi *mums*  Där däremot blev det lite pengar spenderat på lilla mig, det blev en t-shirts och en klänning. På eftermiddagen var vi till Tracy å Claes på inflyttnings fika. Väldans fin lägenhet, med spännande planlösning =D
Efter fikat åkte vi hem och lämnade K hos mormon, sen tog vi tåget in till stan bara jag och A. Det var precis vad vi behövde, en liten dejt helt enkelt. Hur mysigt som helst att vandra hand i hand igenom stan för att till sist sätta sig på en uteservering och bara ha ögonen för varandra <3

På lördagen åkte vi till Segeltorp och mös med min gudson och hans familj. K och W lekte jättefint med varandra och K upptäckte hur kul det är att åka rutschkana och leka med vattenkanna. På vägen hem stannade vi och tog en fika hemma hos FasterE på lidingö, hon bjöd på riktigt god sorbet, var precis vad som behövdes i sommarvärmen. På kvällen blev det inflyttningsfest hos ToC, det var en riktigt rolig fest dock slutade den redan vid ett men det var nog tur det, för jag sov iaf till tolv idag =P

Vid 14 tog jag och K tåget hem, det gick mycket bättre den här gången och vid fyra idag var vi hemma. Vi har hämtat hem Sensei och ätit middag, thats it =P sen busade vi en massa, hon är i en sån rolig ålder nu. Man ska springa, leka titut och pussas <3

När hon somnade vi sju satte jag mig ner och sorterade mina 600 kort som komit i veckan, det ska bli jättekul att sätta in dem i ett album så småningom, men nu är de iaf sorterade. Nu ska jag sova, för imorn ska vi och FasterS och lilla A åka till orsa och gosa med tvillingbebisarna och fira E som fyllt år i helgen.

Just det, JAG KOM IN PÅ UTBILDNINGEN!!!

PUSS 


Kommentarer
Postat av: Ellie

Ser fram emot besöket idag :D

2010-07-19 @ 08:17:43
Postat av: stolt mormor

alltid lika kul att få rå om er <3

2010-07-19 @ 11:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0