Veckan som gick

Nu har det gått så där fort igen =P
Måndag och tisdag gick i stortsett åt till att försöka återställa hemmet och Ks rutiner och vila lite. På onsdagen kom Gudmormor på besök, av henne fick K jättefina bilar som hon älskar att leka med :D Vi tog en promenad för att visa henne vår nya stad, men när vi kommit halvvägs öppnade sig himmeln och dränkte oss, som tur var så var vi precis utanför FasterS så vi pep in till henne och gömde oss tills det slutade regna. Det tog bara fem-tio minuter. Sen fortsatte vi, precis när vi kom hem igen kom det en till skur. Sen höll det på så hela dagen, så vi stannade inne och mös.

På torsdagen kom Farmorn och hämtade mig och K, planen var att vi skulle få vara med och köra Hö men eftersom det regnade så mycket på onsdagen så gick det inte. Istället tittade vi på när Farfarn vände höet och K fick sitta i traktorn med Farmorn.


På fredagmorgon roade sig K med att lära sig hur hennes gunghäst fungerar

 



Visst är hon duktig? *mamma stolt*

Sen ringde FasterS och frågade om vi ville följa med ut i solen och mysa lite, så vi tog en promenad till badstranden där K för första gången badade i en sjö, tyvärr hade jag ingen kamera med mig :(

På fredagkväll kom A hem och han hade bästaste Frasse med sig. Vid åtta kom FasterS,S,A, FarbrorJ och L, då grillade vi och hade en jättetrevlig kväll som förståss avslutades med poker, det vart jag å frasse (vi spela i samma team) mot A i heads up, å A vann =P

Lördag fick vi besök av min MosterÅ med familj och det var jättemysigt och som jag skrev i lördags var vi på badstranden igen och då fick jag ju en del bilder som ni redan sett :D

På kvällen åkte vi ut till Farmen för att fira Farfarn som fyllde år, A var redan där och hjälpte till med hö-inkörningen







I dag har vi inte alls gjort många knop, det har varit tryckande värme. Ni vet precis innan det blir ett riktigt åskväder kvavt, men jag lyckades faktiskt få lite färg när jag å Frasse solade medan K sov middag. A klippte gräset (första gången sen vi flyttade hit?) och hjälpte mig plantera de två blommorna som Momma skickade med. Så nu är trädgården ännu finare ;)

Nu på kvällen har vi varit och firat en 25åring och en 30åring och fått jättegod tårta =D

Nu sängen!!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0