Gräsänka

Nu har han åkt igen :(
Det kommer att ske varje söndag till tidigaste augusti så det är bara att vänja sig, men träligt är det.

K sov som sagt hos Farmorn och Farfarn lördag till söndag, det gick väldigt bra och det var så skönt att få sova ut lite. När jag vaknade av egen maskin vid halv tio passade jag på att smyga ut och börja med dagens (läs gårdagens) projekt, gräsklippning :) Jag hann med delar av framsidan och rycka lite mer nässlor innan mitt lilla hjärta kom hem igen. Precis när den fina stora svarta suven kom in på vår uppfart kom A ut han med. Pga att våran tomt är som den är så gick det bara att klippa halva tomten, så den ser lite rolig ut men om det är lika fint väder imorn så kan jag klippa resten vid den här tiden imorn.
Efter att A åkt städade jag och K här hemma, sen tog vi en promenad bort till FasterS och fick jättegod fika. Sen gick vi hem och K somnade och jag craschase i soffan framför bra serier och en riktig tjejfilm.

I morse vaknade jag med ett riktigt tungt huvud, inte migrän tungt utan bara tungt. K fick sin välling i min säng, sen gosade vi där en stund. Sedan röjde fröken gärnet på hela övervåningen medan jag låg kvar i sängen till tio. Sen gick vi ner och åt turkisk yoghurt, Es supergoda musli och lite honung. Efter ytterligare en timme var det dags för skruttan att sova igen hon som varit igång sen sju. Då dök FasterS och lilla A upp och vi fikade de sista av min rabarberpaj och eldade lite i brasan. Eller S eldade, när jag försökte slocknade det bara =P

Trots piller och vila ville inte värken försvinna, så vi åt lite lunch och tog oss en sovtur till. Vi vaknade dock inte förns efter 17 =P
Till middag fick vi nöt, kokt potatis och beasås. Sen målade vi lite, och efter det var det sovtajm för lilla K. Så nu ligger jag här i soffan och tittar på greys och myser lite av att vara själv ;)

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0