Myyyys


Hej igen!

Vi riktigt bra här uppe i dalaland =D
K blir bara duktigare och duktigare på att ta sig runt. Hon har tillexempel lärt sig hur hon ska klättra upp och ner för trappan ut till trädgården. Här i veckan kom första "tacket" och nu säger hon det varje gång någon ger henne något *stolt*

jag,K och min farmor åkte som sagt ner till rosers för att vinka av mosterN som nu är ute på vift i Asien, lite sorgligt att hon är så långt bort men jag ser fram emot massor med berättelser och kort när hon kommer hem igen =D
När vi lättade ifrån 08-området lyckades vi lura med oss mormorns kusin E, så vi har haft riktigt mysiga dagar med massor av mat lektionern och timmar vid spisen.Men vi hann även med massa promenader och tre loppmarknader, där jag köpte riktigt fina korgar som jag har div planer för. Igår körde jag å K E till Borlänge där hon åkte tåg vidare till son far, så igår var det så tyst och tråkigt hemma så jag å K hann med en massa bara för att få tiden att gå =P

I morse var det mysigt att vara mamma, jag hade så ont i magen och var så illamående (nej jag är inte gravid!) så jag orkade verkligen inte gå upp. Men K var förstås hungrig efter en nattssömn så vi gick ner och gjorde välling och bytte blöja, sen bar jag upp henne igen la henne i min säng och slog på Barnkanalen (ca 06.15) Där låg hon och åt sin välling, sen kröp hon ner och gick in i sitt rum och lekte lite, sen kom hon in i vårt rum och lekte lite. Sen klättra hon upp i vår säng och la sig bredvid mig och skrattade åt det på tvn (ca 08.45), sen så vet jag inte mer förns jag vaknade av mig själv vid 11! Och då låg hon så sött och sov bredvid mig =D

Efter frukost/lunch klockan var ju ändå halv tolv, gick vi ut på baksidan och lekte i solen en stund. Jag trodde verkligen inte att jag saknade gräsmatta utanför vardagsrumsdörren men det har jag visst :) vilken befrielse det är att sitta på trappan på morgonen i solen och dricka en koppkaffe och titta på sitt barn som leker <3

PUSS

Kommentarer
Postat av: Ellie

Ja måste vara enormt skönt med en uteplats att tillbringa tid på :) Saknar det som tusan, en stor gräsmatta att kunna gå ut och lägga sig på, på en filt. Här får jag ju knappt plats med bord och stolar utanför :(

2010-06-10 @ 18:12:56
Postat av: stolt mormor

det är ju bra att du kunnat bo i lägenhet utan att känna längtan till gräsmatta, men nu kunna njuta av den ;-)Lilla K tar hand om mamma, det är bra så blir du frisk snabbt med en sån sköterska <3 puss

2010-06-10 @ 22:31:50
Postat av: Lilla syster och Andi

hejhej :)

mysigt att hora att kendra kan leka sjalv nu och att hon tar hand om dig :) haha

vi har det superbra vet inte om du last var blogg eftersom komentar kungen inte lamnat nagra spar :p

pusspuss pa er fran oss!

2010-06-11 @ 08:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0