Rörön

Jag, K och Mormorn är i Rörön och hälsar på Ks mormors farmor och farfar låter inte det som en merit så säg. Jag menar det är ju stort att få uppleva barnbarns barn, tänk dig att då få uppleva barnbarns barnbarn ;)
Turen upp i måndags gick jättebra, vi stannade först i Uppsala och gick på Ikea och köpte bland annat en stol till K eftersom jag glömde den som man hänger på bordsskivan. Nästa stopp blev i Tönnebro för lite lunch.
Sen hann vi ända till Järvsö innan det knorra i baksätet och vi stannade för blöjbyte och glass :)det är kul å resa med barn för då blir det mycke fika!

Igår tog vi en tur till dollarstore och fyndade lite. Blev massor med prylar, bl.a. Nya gardiner :) K tyckte att det var roligast att springa omkring och skjuta på vagnen. Efter middagen tog vi en tur till Hoverberget och tittade på utsikten. Var jättefint att stå så högt upp och titta ner över Storsjön och se alla byarna runtikring, tyvärr fick vi inte se annat än svansen på storsjöodjuret men det är iaf mer än de flesta ;)
Efter de äventyret visade E oss kyrkogården där min momma och moffa ligger och vilar, det var en jättefin plats under en stor björk. Vi tittade på en massa andra stenar och minneslunden med innan vi for hem till E och jag fick lägga mig i en massagestol. Det är ju inte på långa vägar som varma händer och olja, men väldigt skönt ändå :) Någon med 50 000 över så jag kan ställa en i sovrummet?

Idag har vi varit hurtiga och promenerat rörön runt, jag har ju helt galet dålig kondis men ska den bli bättre så måste jag ju börja nånstans. Till middag idag ska vi bjuda Farmor och Farfar på restaurang så vi slipper laga å diska :P. Nu blir det elva kaffe ;)
PUSS

Kommentarer
Postat av: lillasyster :)

Later som det var kanon i Roron! :)

Sag pa mammas bilder pa face fran midsommar ocksa det sag valdigt kul ut! :)



kraaaam

2010-06-28 @ 08:45:46
Postat av: stolt mormor

Det var en väldigt trevlig resa <3

2010-07-02 @ 23:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0