1,7

Det blir verkligen som man tänker. Min mamma har inpräntat detta hos mig sen jag var liten. Att om man tänker positivt så blir det så, tänker man negativt så blir det så. Till exempel:

Du vaknar med lite halsont. Du tänker:
Alt. 1; onej, jag är sjuk = du blir liggandes sjuk
Alt. 2; Jag är frisk, jag är frisk, jag är frisk = halsontet bryter aldrig ut och du är frisk.

Det finns förståss massa andra braiga exempel men det ovanstående är rätt klockrent =)
Så nu när vi lite hastigt och lustigt bestämde oss för att sälja vår lägenhet fast det enligt alla prognoser inte alls var någon bra tidpunkt, utan snarare än ganska dålig tidpunkt och vi kanske inte ens skulle få tillbaka de vi köpte den för bestämde jag mig för 1,7. Denna summa har jag rabblat som ett mantra sen vi bestämde oss. Jag har skrivit små lappar med siffran 1,7 för att påminna mig själv om att det är de som lägenheten ska säljas för. Jag har gjort uträkningar på 1,7 för att få se hur mycket pengar vi kommer kunna spara som buffert. Kort sagt jag har bestämt mig för 1,7.

Det hela började bra då mäklaren lät riktigt optimistisk och sa att marknaden faktiskt såg ut ungefär som när vi köpte, när vi hade visning var det ca 20 familjer på visningarna och budgivningen kom till och med igång innan visning nummer två var. Men sen i förrgår tog det stopp. på 1,585. Inte ett bra tecken. Men A sa åt mig att hålla mig lugn, ni som känner honom vet ju hur han är "det ordnar sig" så jag fortsatte att tänka 1,7...1,7...1,7. Samtidigt som jag räknade på hur det skulle se ut om vi blev tvugna att stanna på 1,585. Igår så rasslade det till och kom upp på 1,605. Sen tog det stopp. Men på grund av att vissa budgivare ville kolla med banken en gång till och så. Så vi la ner för dagen och hoppades på mer idag.

Och mer fick vi, vi har istort sett hållit på i ett idag och klockan tio i fem ringer mäklaren och säger "Nu är det klart, sista budet är 1,7. Köparna kan vara här och skriva kvart över, hinner ni ner?"
JJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

1,7!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och de kan tillträda i maj vilket betyder INGA dubbla boendekostnader för vår del! Jag vet seriöst inte om jag ska skratta eller gråta, men nöjd det är jag =D


Det blir som man tänker, tänk på det ;)

PUSS

Kommentarer
Postat av: Linda

sist tänkte jag att jag var frisk var bara lite halsbränna.. nu är rösten helt tillbaka ;)



Grattis till bra pris, bra tidpunkt å allt sånt..:)



ååå fyy banan vilka bananstövlar ni är som flyttar

2010-03-12 @ 19:17:10
URL: http://pfyrix.blogspot.com
Postat av: Elisabeth Högström

It's all in your mind!

2010-03-12 @ 19:55:24
Postat av: Helena

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kramar

2010-03-13 @ 07:41:29
Postat av: Petra

Kul att det blev som du ville! :D Kram

2010-03-13 @ 13:25:01
URL: http://eddieovilgots.blogg.se/
Postat av: Cilla

HÄÄÄRLIGT

Jag ska "ta över" ditt mantra nu KRAAAM

2010-03-14 @ 21:40:39
URL: http://gkskcilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0