Hur man får ett matvägrande barn att äta

K håller på att odla tänder nu igen, det har jag varit rätt övertygad om länge, men det kommer ju aldrig några tänder. Så idag på bvc så frågade jag om det kan vara så att det finns en annan anledning till att hon; sover dåligt, vägrar äta, snorar och dregglar en massa. Då frågade bvc-tanten om det inte var tänder, och jag berättade att de kommer ju aldrig. Då frågade hon om jag känt efter längre bak (kindtänderna) och det har jag inte, trodde att de kom alra sist men efter att ha känt idag så vet jag att de är så att de kan komma innan, för längst bak på höger sida är det lite vasst och på vänster är hon svullen. Så inte undra på att hon har ont, mitt lilla hjärta!!

Mat vägrar gör hon iaf, så idag prövade vi en ny metod, vi kallar den "kan själv" (varning för "stötande" bilder)

 








Trott eller ej, men hon fick nästan i sig hela middagen även om det blev väldigt kladdigt =D

PUSS

Kommentarer
Postat av: Ellie

Nu kan du läsa på min blogg hur det gick idag :)



Det blir en korg full med kex, ost, frukt & dricka :)

2010-03-30 @ 20:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0