N-E-J

Nej, titta jag vet hur man säger det, de där magiska ordet som jag inte har lyckats uttalat de senaste 23 åren. Istället blir det bara Ja, Ja, Ja tills jag bryter ihop och gör någon ledsen. Men i helgen lyckades jag =) Jag sa Nej. Och det gjorde faktiskt så att jag fick en helt undebar helg med min familj och vänner =D

På lördagen åkte jag direkt upp till Säter efter jobbet, först fick jag gosa med min lilla skrutt som faktiskt (trodde jag inte) verkade ha saknat sin mamma. Efter lite fika åkte vi in allihopa till FasterS och S för att titta och gosa lite Bebis. Av K fick lilla Alvin lite små prylar som en badhandduk, en filt och en leksakstunna. Av oss fick han en hakklapp =) Å ni må tro att han var guddomligt söt <3

På söndagen åkte jag, Isabelle, Gudfadern och hans kompis en sväng till romme alpin och hade det gör mysigt, det var perfekt väder för utfärdsåkning och inte allt för mycket folk i backarna. Helt galet bra förmiddadg/dag som avslutades med mera mys med A, K och farmorn och farfarn.

På måndagen jobbade farfarn och farmorn skulle jobba natt och behövde sova lite så då åkte vi tre in till säter för att fika lite med gammelmormor Barbro. Vid tre smet jag iväg en halvtimme för lite massage, underbart! när jag kom tillbaka sen så hade Tove med de små knoddarna oxå komit förbi för en fika så då drack vi ännu mer kaffe. När vi tyckte att det blev lite väl bökigt med en genomtrött K tackade vi för oss och tog en prommenad förbi vårat hus innan vi knackade på hos FasterS och S. Där fick jag prova på konsten att byta blöja på en killbebis och de var inte det minsta lätt ska jag säga, tur jag fick en tjej ;P
Vid sju tiden bestämde vi att A skulle vara med och spela korphockey med grabbarna grus, så han tog bilen till farmen för att hämta lite utrustning och pyjamas och så till K. När han kom tillbaka åkte han och S iväg för ombyte och uppvärmning. Jag å FasterS tog våra små knoddar och bäddade ner dem i varsin vagn och promenerade bort till ishallen. Det var riktigt kul att se A i sitt "rätta element", det här med flytten känns lixom ännu mer rätt på nå sätt =)

Jag åkte direkt från farmen tisdag morgon till världens bästa systers jobb (mostern alltså ;P) för att lämna hyrbilen, sen fick jag skjuts till rosers där jag kunde ta tåget till jobbet. Efter jobbet blev jag upphämtad av FasterE och D som körde mig hem till Jakan där D började med att sätta ihop farmorn och farfarns nya dator och jag färgade FasterEs hår. A och K kom oxå hem i tisdags och det var en mycket trevlig överaskning eftersom jag väntade dem först på onsdag kväll. Men tackvare världens...nej universums bästa svärföräldrar så kunde de komma hem redan nu och tvillingarna blev kvar i säter, TACK!! <3

Igår var jag till hästen igen, första gången på två veckor. Så skönt att få ta sig en promenix i vår solen som start på dagen =)

Idag skulle vi egentligen ha varit på middag men eftersom de andra två här hemma snorar och febrar sig så blidde det inte så, trist eftersom vi försökt få ihop ett datum lääänge. Men vi ska nog lyckas om inte allt för länge igen.

Nå, nu ska jag se till att ta tag i maten.

Just det, ni undrar säkert hur det går i budgivningen. Jodå, den rullar på med en seeeg ökning på 10.000 varjegång, men nu har vi iaf kommit upp så pass högt att allt löser sig kring lån, handpenning på nya, lagfarter och grejer, så nu är det bara hålla tummarna för att det ramlar in mer pengar i "bra-ha-kassan"

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0