Hemtenta

Jupp, nu sitter vi här igen med en tenta. Fast den här gången blev det inte lyx i en stuga i siljan, utan vid köksbordet hemma. Men M är här och ser till att jag jobbar, och klockan stressar på för när den slår 16 ska K hämtas och då försvinner lugnet =P

Men det är faktiskt kul, jag älskar skolpressen! att sitta här med lite ångest och inte veta hur jag ska göra, inte kunna se slutprocessen och redan nu ha lite betygsångest =P Sen är det ju inte helt fel att ha sällis heller, studiegrupp is tha shit helt enkelt :D

Resten av helgen hos mamma var föresten alldeles magisk. Horse show var lika bra som alltid om inte lite bättre när man fick se ögonen på tjejerna när de tittade på showen. Bästa delen var som vanligt fyrspann men den fick dela lite med en clinic reiging dvs en tjej som undervisade lite i western ridning...så ball!!

På söndagen hjälpte jag mamma å pappa (aka mormor och morfarn) med att städa och sortera gamla grejer som bara hamnat i hög i en garderob. Garderoben blev så ren att den blev tom, så den fick jag ta med mig hem =)

Eftersom det var första advent planerade vi in lite tid för vårt årliga pepparkakshusbak, men i år ville H att vi skulle göra ena ritningar istället för att så bekvämt att pussla ihop ett som vi brukar göra. Knölig och jobbig, men väldigt rolig ide. Fantasilös som jag är bad jag A hitta på nån kul form, så han ritade en pyramid åt mig. Det gick efter några om och men ganska bra... men sen kom jag på mig själv att jag pusslat ihop pyramiden direkt på bordet istället för på brickan, och ja... ni kan ju själva gissa att det gick ganska illa när vi skulle flytta det :(

Så det var bara att börja om, och då blev det inte lika bra. Men det blev trots allt iaf en pepparkakspyramid om än lite tuffsig i kanterna.

På kvällen blev det en riktigt mysigt med middag bara mamma, pappa och syster <3

Nej, nu ska jag sluta slösa tid med saker och ting som egentligen inte behöver göras men som är roligare än massa tråkiga teorier =P

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0