Sjuklingar

Eller iaf är jag det... var ganska längesen det var jag som var den som låg nu. Visst lite småsnuvig har jag varit, men de här dagarna har jag haft feber och huvudvärk som varit rätt dryg. Mitt i alltihop ligger A ute och kör och i skolan håller vi på att gå igenom alla utvecklingsteorier (dvs en massa tung psykologi om hur barn funkar å så) så det känns inte som ett ultimat läge att vara hjärndö :P

Men ibland får man bara ta det som de kommer. I morse var jag väldigt glad att jag bestämt mig för att se föreläsningen nerbäddad i soffan, för natten var så där och huvudet värkte redan när jag lyfte på ögonlocken. Tror inte att jag behöver dela med mig av detaljerna på hur dåligt det gick att se en tung och trist föreläsning trött och nerbäddad i soffan :/ men lite lärde jag mig faktiskt, och föreläsningen går att se igen på nätet.

Vid tolv gick jag och hämtade K för jag tänkte att hon skulle sova bättre hemma i sin säng än i vagnen på dagis...haha, tji fick jag! det tog över en timmes gråt, skrik och bråk innan hon somnade av ren utmattning...vad är det egentligen som gör att vi människor inte bara somnar när vi är trötta utan måste kämpa för att hålla oss vakna? Tillslut somnade hon iaf och sov i över två timmar. När hon vaknade kom farfarn och hämtade henne så att hon skulle få spendera eftermiddagen med några vuxna med lite mer energi. Hon blev eld och lågor när det gick upp för henne att hon skulle åka med farfar och började genast showa med att hämta diverse saker som skulle med, samtidigt som hon konstant "pratade". Det är så mysigt och se hur hon (fast hon är så liten) är så medveten om vad som händer ikring henne och hur mycket hon tycker om hela sin släkt <3

Nu på kvällen är febern borta och jag har varit sjuk i tre dagar, så imorn vaknar jag frisk, sådeså! för det har jag bestämt =P För imorn kommer världenbästa lillasyster!! och vi ska se på HP7.1 ....längtar massor =D

Så nu ska jag gå å sova bort de sista baciluskerna!

PUSS


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, ja de växer så det knakar. Eran lillsötis har också blivit stora tjejen ju.

Kul att du pluggar nu, är det en speciell ålder du kommer ha?



Jag mmsar till nummer 0730121163. Men man måste lägga in sitt mobil nummer i nån inställning på blogg.se så mmset kommer rätt.

Lycka till :-)



Kram

2010-11-24 @ 16:59:21
Postat av: Helen

Bra om man skriver vem det är ifrån också :-)



Må så gott!

2010-11-24 @ 17:01:57
URL: http://mammaosambo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0